2011
Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi
PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Tomáš JANÍK, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi
Název anglicky
Theory and Research of Expertise in the Teaching Profession
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), František TŮMA (203 Česká republika) a Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 154 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00066837
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5744-9
Klíčová slova česky
expertnost v učitelství; profesní učení učitelů; modely učitele; učitel cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
teacher expertise; professional learning of teachers; models of the teacher; foreign language teachers
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:05, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Publikace představuje přehledovou studii věnovanou tématu expertnosti v učitelství a procesu jejího utváření. V úvodu knihy jsou představeny obecné teorie expertnosti a různá pojetí uplatňovaná v různých oborech lidské činnosti. Dále jsou představeny modely učitele a jeho profesního učení a pojetí expertnosti a expertního výkonu v učitelství, která na těchto modelech staví, a to s akcentem na učitelství cizích jazyků. Závěr knihy je věnován determinantám rozvoje expertnosti u učitelů cizích jazyků.
Anglicky
The book presents a review study that focuses on the topic of expertise in teaching and the process of its development. In the book, general theories of expertise and expert performance are introduced that have been formulated in various areas of human endeavour. Models of the teacher and their professional learning and approaches to expert performance in teaching are also introduced that build on these models, with particular emphasis on the teaching of foreign languages. Towards the end of the book, determinants of the development of teacher expertise in foreign language teachers are discussed.
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|