B 2011

Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi

PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Tomáš JANÍK, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi

Název anglicky

Theory and Research of Expertise in the Teaching Profession

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), František TŮMA (203 Česká republika) a Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 154 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00066837

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5744-9

Klíčová slova česky

expertnost v učitelství; profesní učení učitelů; modely učitele; učitel cizích jazyků

Klíčová slova anglicky

teacher expertise; professional learning of teachers; models of the teacher; foreign language teachers

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 07:05, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace představuje přehledovou studii věnovanou tématu expertnosti v učitelství a procesu jejího utváření. V úvodu knihy jsou představeny obecné teorie expertnosti a různá pojetí uplatňovaná v různých oborech lidské činnosti. Dále jsou představeny modely učitele a jeho profesního učení a pojetí expertnosti a expertního výkonu v učitelství, která na těchto modelech staví, a to s akcentem na učitelství cizích jazyků. Závěr knihy je věnován determinantám rozvoje expertnosti u učitelů cizích jazyků.

Anglicky

The book presents a review study that focuses on the topic of expertise in teaching and the process of its development. In the book, general theories of expertise and expert performance are introduced that have been formulated in various areas of human endeavour. Models of the teacher and their professional learning and approaches to expert performance in teaching are also introduced that build on these models, with particular emphasis on the teaching of foreign languages. Towards the end of the book, determinants of the development of teacher expertise in foreign language teachers are discussed.

Návaznosti

GAP407/11/0234, projekt VaV
Název: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)

Přiložené soubory

Teorie_a_vyzkum_expertnosti__5_.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru