k 2013

Model expertnosti učitele (v kontextu cizojazyčné výuky)

PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ

Basic information

Original name

Model expertnosti učitele (v kontextu cizojazyčné výuky)

Name (in English)

Model of teacher expertise (in FLT perspective)

Authors

PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ

Edition

XXI. konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

učitel expert; model expertnosti v učitelské profesi; výzkum
Změněno: 2/2/2014 18:41, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Abstract

V originále

Porozumění expertnosti učitele je komplexní problém, který v současném kontextu měnících se požadavků na vzdělávání a zvyšujícího se důrazu na kvalitu ve vzdělávání nabývá na důležitosti. Příspěvek si klade za cíl představit model expertnosti učitele jako jeden z hlavních výsledků výzkumu, který byl realizován v konkrétní oborové perspektivě, na pozadí cizojazyčné výuky. Návrh modelu expertnosti vznikl na základě synergického efektu z výsledků několika dílčích výzkumných procedur, konkrétně kvantitativních i kvalitativních analýz dat získaných prostřednictvím pozorování, hloubkových rozhovorů a stimulovaného vybavování. Příspěvek bude dále doplněn a konkretizován v navazující prezentaci profilů učitelů expertů (Najvar, Janíková, Tůma).

Links

GAP407/11/0234, research and development project
Name: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Czech Science Foundation