PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ a Petr NAJVAR. Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech. In XX. výroční konference ČPdS Koncepce vzdělání v současné kurikulární diskusi. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ a Petr NAJVAR.
Vydání XX. výroční konference ČPdS Koncepce vzdělání v současné kurikulární diskusi, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky čitel, expertnost; empirický výzkum; cizí jazyky; pozorování výuky; rozhovor; stimulované vybavování
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 2. 2. 2014 18:49.
Anotace
Cílem příspěvku je představit design a metodologii výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje v profesi učitele a vybrané výsledky, jež dosavadní fáze výzkumu, realizovaného v rámci projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního vývoje (na pozadí cizojazyčné výuky) přinesly. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na problematiku identifikace expertů, na systematickou analýzu povahy expertnosti učitele a na procesy a podmínky jejího rozvoje a udržování. Staví na metodologii uplatňované v obecných výzkumech expertnosti v různých oblastech lidské činnosti vycházejících z kognitivních teorií, zároveň zohledňuje i sociální a afektivní dimenzi učitelské expertnosti. V prezentaci budou představeny výzkumný design a výsledky první a druhé fáze, jež stavěly na metodách pozorování a rozhovoru založeného na stimulovaném vybavování. Prezentovány budou výsledky analýz využívajících metod pozorování (116 vyučovacích hodin anglického a německého jazyka) a rozhovorů opřených o stimulované vybavování (realizovaných s šestnácti učiteli).
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaVNázev: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 06:52