PÍŠOVÁ, Michaela a František TŮMA. The nature of expertise in the teaching profession. In ISATT 2013 CONFERENCE: Excellence of teachers? Practice, policy, research, s. 89-90. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The nature of expertise in the teaching profession
Název česky Charakteristiky expertnosti v učitelské profesi
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a František TŮMA (203 Česká republika, domácí).
Vydání ISATT 2013 CONFERENCE: Excellence of teachers? Practice, policy, research, s. 89-90. 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00073475
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky expertnost; učitel; výzkum
Klíčová slova anglicky expertise; teacher; research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 12. 4. 2015 11:26.
Anotace
Teacher professionalisation is considered one of the key issues in the attempts to raise the quality in education. Therefore, it is vital to learn more about expert teachers, about the nature of expertise in teaching. Our research takes into consideration the three currently dominant paradigms in the study of teacher expertise as this paradigmatic plurality yields fairly different characteristics of the phenomenon, each of them capturing its specific aspects. Our research also acknowledges the assumption that teacher expertise is a culture specific issue (Tsui, 2005). Research aims include theoretical, methodological, and empirical issues. The paper will present partial outcomes of the research, namely development of methods for identification of expert teachers, and for systematic investigation of the nature of their expertise. Further on, the results emerging from the research will be discussed and put into a comparative perspective in order to account for the cultural differences in the perception of the phenomenon.
Anotace česky
Profesionalizace učitelství je jednou z klíčových oblastí při snahách o zvyšování kvality ve vzdělávání. Je proto důležité zkoumat učitele experty a charakteristiky expertnosti ve vyučování. Náš výzkum zohledňuje tři aktuálně dominantní paradigmata pro studium expertnosti učitelů a také východisko, že expertnost je kulturně specifická (Tsui, 2005). V příspěvku představíme dílčí výstupy výzkumu, zejména přípravu metod pro identifikaci učitelů expertů a pro systematické zkoumání charakteristik jejich expertnosti. Dále představíme dílčí výsledky výzkumu.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
GAP407/11/0234, projekt VaVNázev: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:04