k 2013

Data Visualization with Gnuplot in Climate Change Education

MILÉŘ, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Data Visualization with Gnuplot in Climate Change Education

Název česky

Vizualizace dat programem gnoplot ve vzdělávání o změně klimatu

Vydání

Information and Communication Technology in Education, 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

ICT vzdělávání, klimatická gramotnost, vizualizace, Gnuplot

Klíčová slova anglicky

ICT education, climate literacy, visualization, Gnuplot

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 25. 3. 2014 11:18, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

Anotace

V originále

Although scientific research on global climate change has significantly improved human understanding of the Earth system, integration of the topic into school education remains a challenge. Climate science deals with enormous amount of data measured by satellites, meteorological stations etc. Some of the data are freely available on-line (global temperature, CO2 concentration, sea ice extend etc.) and can also be used in the classrooms in order to enhance ICT and climate literacy of the students. In this paper we present sample school activities based on data visualization with Gnuplot, which is a command-line driven graphing utility for Linux, MS Windows and many other platforms.

Česky

Ačkoliv vědecký výzkum globální změny klimatu významně pokročil, integrace tohoto tématu do vzdělávacího systému se potýká s mnoha problémy. Věda o klimatu zpracovává enormně velké množství dat změřených satelity a meteorologickými stanicemi. Některé z dat jsou volně dotupné na internetu a mohou být využity při výuce pro rozvoj ICT a klimatické gramotnosti žáků. Vyvinuli jsme sadu vzorových školních aktivit s podporou grafického programu Gnuplot ovládaného z příkazového řádku. Práce s Gnuplotem může být pro žáky vstupní branou k programování.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MU
Název: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání