MUSIL, Libor. Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work. In Matulayová, T., Musil, L. Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. first. Liberec: Technical University of Liberec, 2013, s. 10-72. ISBN 978-80-7494-032-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.
Název česky Výzvy postmoderní institucionalizace pro vzdělávání v sociální práci.
Autoři MUSIL, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání first. Liberec, Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. od s. 10-72, 63 s. 2013.
Nakladatel Technical University of Liberec
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00071911
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-7494-032-3
Klíčová slova česky sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace
Klíčová slova anglicky social work; modernity; postmodernity; institutionalisation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 25. 2. 2021 13:40.
Anotace
The chapter is devoted to the question: “From the viewpoint of postmodern institutionalisation, what education topics are crucial for cultivating the ability of social workers to provide a specific type of help and gain recognition for its routine use in society?” Following the concepts of “social institution” and “institutionalisation”, the social work literature view of processes of “modern” and “postmodern” social work institutionalisation are described and interpreted in detail. The importance of identity and role negotiation for the social worker’s ability to gain recognition for his occupation are substantiated by providing characteristics of postmodern institutionalisation of social work. Integrating the study of knowledge and “technical” apparatus of social work with a reflection on its identity and exercise of its improvised application in negotiation within the postmodern context of multi-occupational nets is recommended.
Anotace česky
Kapitola je věnována otázce: Která témata vzdělávání jsou klíčová pro kultivaci schopnosti sociálních pracovníků poskytovat specifický typ pomoci a získat uznání pro jeho rutinní užívání v postmoderní společnosti? Z hlediska pojmů „sociální instituce“ a „institucionalizace“ je detailně popsán a interpretován pohled literatury o sociální práci na procesy „moderní“ a „postmoderní“ institucionalizace oboru. Rozpracováním charakteristik postmoderní institucionalizace sociální práce je zdůvodněn význam témat identity a vyjednávání role pro schopnost sociálního pracovníka získat uznání pro jeho obor. Autor doporučuje integrovat studium vědění a „technického“ vybavení sociálního pracovníka s reflektováním jeho identity a cvičením improvizované aplikace představ o identitě sociální práce při vyjednávání v postmoderním kontextu mnoha-oborových sítí.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 22:20