2013
Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.
MUSIL, LiborZákladní údaje
Originální název
Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.
Název česky
Výzvy postmoderní institucionalizace pro vzdělávání v sociální práci.
Autoři
MUSIL, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
first. Liberec, Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. od s. 10-72, 63 s. 2013
Nakladatel
Technical University of Liberec
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/13:00071911
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7494-032-3
Klíčová slova česky
sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace
Klíčová slova anglicky
social work; modernity; postmodernity; institutionalisation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2021 13:40, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
The chapter is devoted to the question: “From the viewpoint of postmodern institutionalisation, what education topics are crucial for cultivating the ability of social workers to provide a specific type of help and gain recognition for its routine use in society?” Following the concepts of “social institution” and “institutionalisation”, the social work literature view of processes of “modern” and “postmodern” social work institutionalisation are described and interpreted in detail. The importance of identity and role negotiation for the social worker’s ability to gain recognition for his occupation are substantiated by providing characteristics of postmodern institutionalisation of social work. Integrating the study of knowledge and “technical” apparatus of social work with a reflection on its identity and exercise of its improvised application in negotiation within the postmodern context of multi-occupational nets is recommended.
Česky
Kapitola je věnována otázce: Která témata vzdělávání jsou klíčová pro kultivaci schopnosti sociálních pracovníků poskytovat specifický typ pomoci a získat uznání pro jeho rutinní užívání v postmoderní společnosti? Z hlediska pojmů „sociální instituce“ a „institucionalizace“ je detailně popsán a interpretován pohled literatury o sociální práci na procesy „moderní“ a „postmoderní“ institucionalizace oboru. Rozpracováním charakteristik postmoderní institucionalizace sociální práce je zdůvodněn význam témat identity a vyjednávání role pro schopnost sociálního pracovníka získat uznání pro jeho obor. Autor doporučuje integrovat studium vědění a „technického“ vybavení sociálního pracovníka s reflektováním jeho identity a cvičením improvizované aplikace představ o identitě sociální práce při vyjednávání v postmoderním kontextu mnoha-oborových sítí.