2014
Diverzifikace jako specifický motiv fúzí
KONEČNÝ, Alois a Petr VALOUCHZákladní údaje
Originální název
Diverzifikace jako specifický motiv fúzí
Název česky
Diverzifikace jako specifický motiv fúzí
Název anglicky
Diversification as a specific motive for mergers
Autoři
KONEČNÝ, Alois (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr VALOUCH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, Mezinárodní vědecká konference Hradecké ekonomické dny 2014, Ekonomický rozvoj a management regionů, sborník recenzovaných přípěvků, od s. 34-40, 7 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00075023
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7435-367-3
UT WoS
000398250100004
Klíčová slova česky
Diverzifikace – fúze – motiv – akvizice – Česká republika
Klíčová slova anglicky
Diversification – merger – motive – acquisition – Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 7. 2019 14:56, Mgr. Michal Petr
V originále
Příspěvek „Diverzifikace jako specifický motiv fúzí“ analyzuje obsahové vymezení pojmu diverzifikace z pohledu motivace manažerů při rozhodování o fúzi. V první části je pojem rozebrán v souladu s odbornými teoretickými průzkumy a rozčleněn na diverzifikaci rizika z pohledu společnosti či z pohledu manažera. V druhé části je pak provedeno srovnání odborných pramenů s průzkumem provedeným autory příspěvku na území České republiky stejně jako s relevantními průzkumy jiných autorů. Z této i z obdobných studií bylo zjištěno, že diverzifikace se většinou mezi odpověďmi manažerů nevyskytuje, přičemž pravděpodobné důvody jsou vysvětleny v závěru.
Anglicky
In the article ”Diversification as a specific motive for mergers” there is analysed the comprehension of the term diversification from the view of managers` motivation while deciding about merger. Firstly, the term is accounted in accordance with theoretic studies and it is divided into risk diversification from the view of a company and into risk diversification from the view of a manager itself. Secondly, the comparison of theoretic and real surveys is carried out, including the survey of this paper authors. It has been found out from these studies that diversification is not encompassed between the managers` answers usually. Possible reasons are answered in the conclusion.
Návaznosti
MUNI/A/0786/2013, interní kód MU |
|