D 2014

Diverzifikace jako specifický motiv fúzí

KONEČNÝ, Alois a Petr VALOUCH

Základní údaje

Originální název

Diverzifikace jako specifický motiv fúzí

Název česky

Diverzifikace jako specifický motiv fúzí

Název anglicky

Diversification as a specific motive for mergers

Autoři

KONEČNÝ, Alois (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr VALOUCH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Mezinárodní vědecká konference Hradecké ekonomické dny 2014, Ekonomický rozvoj a management regionů, sborník recenzovaných přípěvků, od s. 34-40, 7 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00075023

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-7435-367-3

UT WoS

000398250100004

Klíčová slova česky

Diverzifikace – fúze – motiv – akvizice – Česká republika

Klíčová slova anglicky

Diversification – merger – motive – acquisition – Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 7. 2019 14:56, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Příspěvek „Diverzifikace jako specifický motiv fúzí“ analyzuje obsahové vymezení pojmu diverzifikace z pohledu motivace manažerů při rozhodování o fúzi. V první části je pojem rozebrán v souladu s odbornými teoretickými průzkumy a rozčleněn na diverzifikaci rizika z pohledu společnosti či z pohledu manažera. V druhé části je pak provedeno srovnání odborných pramenů s průzkumem provedeným autory příspěvku na území České republiky stejně jako s relevantními průzkumy jiných autorů. Z této i z obdobných studií bylo zjištěno, že diverzifikace se většinou mezi odpověďmi manažerů nevyskytuje, přičemž pravděpodobné důvody jsou vysvětleny v závěru.

Anglicky

In the article ”Diversification as a specific motive for mergers” there is analysed the comprehension of the term diversification from the view of managers` motivation while deciding about merger. Firstly, the term is accounted in accordance with theoretic studies and it is divided into risk diversification from the view of a company and into risk diversification from the view of a manager itself. Secondly, the comparison of theoretic and real surveys is carried out, including the survey of this paper authors. It has been found out from these studies that diversification is not encompassed between the managers` answers usually. Possible reasons are answered in the conclusion.

Návaznosti

MUNI/A/0786/2013, interní kód MU
Název: Analýza a predikce vývoje cen finančních a investičních nástrojů
Investor: Masarykova univerzita, Analýza a predikce vývoje cen finančních a investičních nástrojů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty