NEČASOVÁ, Mirka a Alois KŘIŠŤAN. The Institutionalisation of Ethics Education in Social Work: Applying Ethical Theories (a Summarised Discussion). In Matulayová, T., Musil, L. Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. first. Liberec: Technical University of Liberec, 2013, s. 74 - 87. 55-100-13. ISBN 978-80-7494-032-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Institutionalisation of Ethics Education in Social Work: Applying Ethical Theories (a Summarised Discussion)
Název česky Institucionalizace výuky etiky v sociální práci: aplikace etických teorií (shrnutí diskuse)
Autoři NEČASOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí) a Alois KŘIŠŤAN (203 Česká republika).
Vydání first. Liberec, Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. od s. 74 - 87, 14 s. 55-100-13, 2013.
Nakladatel Technical University of Liberec
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00071922
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-7494-032-3
Klíčová slova česky etika sociální práce; institucionalizace; výuka; diskuse; postmodernita
Klíčová slova anglicky social work ethics; institutionalisation; education; discussion; postmodernity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D., učo 17562. Změněno: 8. 2. 2014 15:50.
Anotace
The objective of the chapter is to acquaint the reader with the discussion which took place among educators over the years 2010-2012 and was devoted to the ways of teaching philosophy and ethics in the field of social work. The discussion represents various approaches to education and reflects the broader context within which social work and social workers operate as well. The views of the participants in this discussion do not have to be seen as antagonistic but rather as parts of a continuum, where the extreme position on one side is characterised exclusively by an endeavour to re-interpret the opinions of classical thinkers and on the other side would feature an exclusive reliance on practical experience and routine procedures without theoretical reflection. It is evident that defending these extreme positions is basically of no benefit to the development of the discipline, to education quality or as assistance to clients. The concept of education in fact ranges widely across the entire continuum. The authors share opinion that plurality (connected with postmodernism) in teaching philosophy and social work ethics brings forth, apart from certain disadvantages (e.g. relativism), a potential for creativity and mutual enrichment.
Anotace česky
Cílem kapitoly je seznámit čtenáře s diskusí probíhající mezi vzdělavateli v letech 2010 až 2012 a týkající se podoby výuky filosofie a etiky sociální práce. Tato diskuse reprezentuje různé způsoby, jak k výuce přistupovat, a odráží i širší kontext, v jehož rámci sociální práce a sociální pracovníci působí. Náhledy protagonistů této diskuse nemusejí být vnímány jako protichůdné, ale spíše jako součást kontinua, kde krajní pozici na jedné straně charakterizuje výhradně snaha o věrné přetlumočení názorů klasických myslitelů a na druhé straně by bylo spoléhání se výhradně na praktické zkušenosti a rutinní postupy bez teoretické reflexe. Je evidentní, že pro rozvoj oboru, kvalitu vzdělávání i pomoc klientům je zastávání těchto krajních pozic málo přínosné. Vzdělávání se ve skutečnosti pohybuje v rámci celého tohoto kontinua. Autoři kapitoly se shodují, že pluralita (spojovaná s postmodernistou) pojímání výuky filosofie a etiky v sobě nese kromě určitých nevýhod (např. relativizace) i potenciál kreativity a vzájemného obohacení.
VytisknoutZobrazeno: 6. 6. 2024 18:38