D 2014

Annotation Game for Textual Entailment Evaluation

NEVĚŘILOVÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

Annotation Game for Textual Entailment Evaluation

Autoři

NEVĚŘILOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Heidelberg, 15th International Conference, CICLing 2014, Kathmandu, Nepal, April 6-12, 2014, Proceedings, Part I, od s. 340-350, 11 s. 2014

Nakladatel

Springer

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Impakt faktor

Impact factor: 0.402 v roce 2005

Kód RIV

RIV/00216224:14330/14:00073212

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-642-54905-2

ISSN

UT WoS

000342989200028

Klíčová slova anglicky

annotation game; paraphrase; textual entailment; natural language generation

Štítky

Změněno: 26. 4. 2018 08:11, RNDr. Zuzana Nevěřilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Recognizing textual entailment (RTE) is a well-defined task concerning semantic analysis. It is evaluated against manually annotated collection of pairs hypothesis-text. A pair is annotated true if the text entails the hypothesis and false otherwise. Such collection can be used for training or testing a RTE application only if it is large enough. We present a game which purpose is to collect h-t pairs. It follows a detective story narrative pattern: a brilliant detective and his slower assistant talk about the riddle to reveal the solution to readers. In the game the detective (human player) provides a short story. The assistant (the application) proposes hypotheses the detective judges true, false or non-sense. Hypothesis generation is a rule-based process but the most likely hypotheses that are offered for annotation are calculated from a language model. During generation individual sentence constituents are rearranged to produce syntactically correct sentences. The game is intended to collect data in the Czech language. However, the idea can be applied for other languages. The paper concentrates on description of the most interesting modules from a language-independent point of view as well as the game elements.

Návaznosti

LM2010013, projekt VaV
Název: LINDAT-CLARIN: Institut pro analýzu, zpracování a distribuci lingvistických dat (Akronym: LINDAT-Clarin)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Projekt LINDAT-Clarin - Vybudování a provoz českého uzlu pan-evropské infrastruktury pro výzkum
MUNI/A/0765/2013, interní kód MU
Název: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VF20102014003, projekt VaV
Název: Analýza přirozeného jazyka v prostředí internetu (Akronym: APJI)
Investor: Ministerstvo vnitra ČR, Analýza přirozeného jazyka v prostředí internetu