2013
Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues
GLÄSER-ZIKUDA, Michaela, Iva STUCHLÍKOVÁ a Tomáš JANÍKZákladní údaje
Originální název
Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues
Název česky
Emoční aspekty učení a vyučování: mapování výzkumného pole - diskuse problémů
Autoři
GLÄSER-ZIKUDA, Michaela (276 Německo), Iva STUCHLÍKOVÁ (203 Česká republika) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Orbis scholae, Praha, Karolinum, 2013, 1802-4637
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071982
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
akademické emoce; výkonové emoce; učební emoce; učení; vyučování; výuka; kvalita výuky
Klíčová slova anglicky
academic emotions; achievement emotions; learning emotions; learning; teaching; instruction; instructional quality
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2019 15:52, Dana Nesnídalová
V originále
The survey study gives an overview of the international research on emotions in learning and teaching. It addresses various theoretical, contextual, practical, and empirical aspects. In the first part, the paper reflects the core concept of emotions with particular emphasis on academic and achievement emotions. Next, it reviews the impact of emotions on students’ learning and achievement, as well as on the relation between emotions and instructional quality. The final part deals with academic emotions viewed in the context of different school subjects. In general, this introductory paper emphasizes the relevance of emotions for education, especially for learning and teaching in school.
Česky
Studie pro monotematické číslo podává přehled o mezinárodním výzkumu emocí v kontextu učení a vyučování. Tematizuje teoretické, kontextové, praktické a empirické aspekty problematiky. V první části studie reflektuje klíčový pojem výkladu, jímž jsou emoce; se specifickým důrazem na akademické emoce a výkonové emoce. Dále je v textu rozebírán vliv emocí na žákovské učení a výkony a vztah mezi emocemi a kvalitou výuky. V závěrečné části studie je pozornost věnována akademickým emocím v kontextu různých vyučovacích předmětů. Obecně vzato, studie poukazje na význam emocí pro vzdělávání, speciálně pak pro učení a vyučování ve školách.