BARTOŇOVÁ, Miroslava. Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole v kraji Vysočina (Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Elementary Schools in the Vysočina Region). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 35-46. ISBN 978-80-210-6515-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole v kraji Vysočina
Name (in English) Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Elementary Schools in the Vysočina Region
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 35-46, 12 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071995
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech) inkluze; pedagog; vzdělávání; žák s lehkým mentálním postižením; kvalitativní výzkum; školní prostředí
Keywords in English inclusion; teacher; education; pupil with mild intellectual disability; qualitative research; questionnaire; school environment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 22/2/2014 13:55.
Abstract
Kapitola prezentuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat a analyzovat faktory ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením ve vybrané základní škole v kraji Vysočina. V kapitole je uvedena parciální část výzkumu orientovaného na dva indikátory: pohled učitele na žáka s lehkým mentálním postižením v edukaci a klima třídy.
Abstract (in English)
The chapter presents qualitative research focused on the analysis of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. The main objective of research was to describe and analyse factors affecting the inclusion of pupils with mild intellectual disabilities in selected elementary school in the Vysočina region. The chapter contains a part of research oriented at two indicators: teachers perspective of the pupil with mild intellectual disability in education and the classroom climate.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/5/2024 19:23