2013
Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením
Název anglicky
The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 112-121, 10 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072005
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky
komunikace; komunikační kompetence; škola; vzdělávání žáka se sluchovým postižením
Klíčová slova anglicky
communication; communication skills; school; teaching pupils with hearing impairments
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 2. 2014 10:53, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
V průběhu let 2007 až 2010 byly provedeny výzkumy, které hledaly odpovědi na otázku, jak jsou učitelé a budoucí učitelé připraveni na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu, konkrétně na integraci žáků se sluchovým postižením. Z výsledků šetření obsahuje tento text ty, které se týkají právě komunikace a možného ohrožení osvojování komunikačních kompetencí u žáků se sluchovým postižením.
Anglicky
Research projects focused on answering the question to what extent teachers and intended teachers are prepared for the inclusion of pupils with disabilities into mainstream schools, specifically pupils with hearing impairments, were carried out from 2007 to 2010. The paper contains results related to communication and possible risks for communication skills development in pupils with hearing impairments.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|