C 2013

Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením

Název anglicky

The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 112-121, 10 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072005

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6515-4

Klíčová slova česky

komunikace; komunikační kompetence; škola; vzdělávání žáka se sluchovým postižením

Klíčová slova anglicky

communication; communication skills; school; teaching pupils with hearing impairments

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 2. 2014 10:53, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

V průběhu let 2007 až 2010 byly provedeny výzkumy, které hledaly odpovědi na otázku, jak jsou učitelé a budoucí učitelé připraveni na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu, konkrétně na integraci žáků se sluchovým postižením. Z výsledků šetření obsahuje tento text ty, které se týkají právě komunikace a možného ohrožení osvojování komunikačních kompetencí u žáků se sluchovým postižením.

Anglicky

Research projects focused on answering the question to what extent teachers and intended teachers are prepared for the inclusion of pupils with disabilities into mainstream schools, specifically pupils with hearing impairments, were carried out from 2007 to 2010. The paper contains results related to communication and possible risks for communication skills development in pupils with hearing impairments.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty