PITNEROVÁ, Pavla. Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením (The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 112-121. ISBN 978-80-210-6515-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením
Name (in English) The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 112-121, 10 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072005
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech) komunikace; komunikační kompetence; škola; vzdělávání žáka se sluchovým postižením
Keywords in English communication; communication skills; school; teaching pupils with hearing impairments
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 13/2/2014 10:53.
Abstract
V průběhu let 2007 až 2010 byly provedeny výzkumy, které hledaly odpovědi na otázku, jak jsou učitelé a budoucí učitelé připraveni na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu, konkrétně na integraci žáků se sluchovým postižením. Z výsledků šetření obsahuje tento text ty, které se týkají právě komunikace a možného ohrožení osvojování komunikačních kompetencí u žáků se sluchovým postižením.
Abstract (in English)
Research projects focused on answering the question to what extent teachers and intended teachers are prepared for the inclusion of pupils with disabilities into mainstream schools, specifically pupils with hearing impairments, were carried out from 2007 to 2010. The paper contains results related to communication and possible risks for communication skills development in pupils with hearing impairments.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUName: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/6/2024 15:17