Detailed Information on Publication Record
2013
Foneticko-fonologická jazyková rovina u žáků se specifickými poruchami učení – parciální výsledky šetření
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Zuzana ŠIRMEROVÁBasic information
Original name
Foneticko-fonologická jazyková rovina u žáků se specifickými poruchami učení – parciální výsledky šetření
Name (in English)
Phonetic and Phonological Language Level in Pupils with Specific Learning Difficulties –Partial Research Results
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana ŠIRMEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 130-140, 11 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072007
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech)
specifické poruchy učení; narušená komunikační schopnost; foneticko-fonologická jazyková rovina; řeč; žáci se specifickými poruchami učení; výzkum
Keywords in English
specific learning difficulties; communication disorders; phonetic and phonological language level; pupils with specific learning difficulties; research
Tags
Reviewed
Změněno: 22/2/2014 13:56, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Jednou z problematických oblastí, která ovlivňuje školní výkon žáků se specifickými poruchami učení je oblast řeči. Kapitola popisuje specifiku narušené komunikační schopnosti, vymezuje pohled na jednotlivé jazykové roviny a jejich narušení u žáků se specifickými poruchami učení s akcentem na rovinu foneticko-fonologickou. Parciální část výzkumného šetření je zaměřena na testování úrovně foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickou poruchou učení ve 2., 3., 4. třídách základních škol ve městě Brně. Jsou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření.
In English
Communication is one of the problematic areas that affect school performance in pupils with specific learning difficulties. The chapter deals with communication disorders, defines particular language levels and their disruption in pupils with specific learning difficulties with focus on the phonetic and phonological language level. A part of the research project is focused on the assessment of the phonetic and phonological language level in pupils with specific learning difficulties in the 2nd, 3rd and 4th classes of primary schools in Brno. The results of quantitative research are presented.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|