2013
Foneticko-fonologická jazyková rovina u žáků se specifickými poruchami učení – parciální výsledky šetření
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Zuzana ŠIRMEROVÁZákladní údaje
Originální název
Foneticko-fonologická jazyková rovina u žáků se specifickými poruchami učení – parciální výsledky šetření
Název anglicky
Phonetic and Phonological Language Level in Pupils with Specific Learning Difficulties –Partial Research Results
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Zuzana ŠIRMEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 130-140, 11 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072007
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky
specifické poruchy učení; narušená komunikační schopnost; foneticko-fonologická jazyková rovina; řeč; žáci se specifickými poruchami učení; výzkum
Klíčová slova anglicky
specific learning difficulties; communication disorders; phonetic and phonological language level; pupils with specific learning difficulties; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2014 13:56, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Jednou z problematických oblastí, která ovlivňuje školní výkon žáků se specifickými poruchami učení je oblast řeči. Kapitola popisuje specifiku narušené komunikační schopnosti, vymezuje pohled na jednotlivé jazykové roviny a jejich narušení u žáků se specifickými poruchami učení s akcentem na rovinu foneticko-fonologickou. Parciální část výzkumného šetření je zaměřena na testování úrovně foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickou poruchou učení ve 2., 3., 4. třídách základních škol ve městě Brně. Jsou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření.
Anglicky
Communication is one of the problematic areas that affect school performance in pupils with specific learning difficulties. The chapter deals with communication disorders, defines particular language levels and their disruption in pupils with specific learning difficulties with focus on the phonetic and phonological language level. A part of the research project is focused on the assessment of the phonetic and phonological language level in pupils with specific learning difficulties in the 2nd, 3rd and 4th classes of primary schools in Brno. The results of quantitative research are presented.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|