C 2013

Foneticko-fonologická jazyková rovina u žáků se specifickými poruchami učení – parciální výsledky šetření

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Zuzana ŠIRMEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Foneticko-fonologická jazyková rovina u žáků se specifickými poruchami učení – parciální výsledky šetření

Název anglicky

Phonetic and Phonological Language Level in Pupils with Specific Learning Difficulties –Partial Research Results

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Zuzana ŠIRMEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 130-140, 11 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072007

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6515-4

Klíčová slova česky

specifické poruchy učení; narušená komunikační schopnost; foneticko-fonologická jazyková rovina; řeč; žáci se specifickými poruchami učení; výzkum

Klíčová slova anglicky

specific learning difficulties; communication disorders; phonetic and phonological language level; pupils with specific learning difficulties; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2014 13:56, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Jednou z problematických oblastí, která ovlivňuje školní výkon žáků se specifickými poruchami učení je oblast řeči. Kapitola popisuje specifiku narušené komunikační schopnosti, vymezuje pohled na jednotlivé jazykové roviny a jejich narušení u žáků se specifickými poruchami učení s akcentem na rovinu foneticko-fonologickou. Parciální část výzkumného šetření je zaměřena na testování úrovně foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickou poruchou učení ve 2., 3., 4. třídách základních škol ve městě Brně. Jsou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření.

Anglicky

Communication is one of the problematic areas that affect school performance in pupils with specific learning difficulties. The chapter deals with communication disorders, defines particular language levels and their disruption in pupils with specific learning difficulties with focus on the phonetic and phonological language level. A part of the research project is focused on the assessment of the phonetic and phonological language level in pupils with specific learning difficulties in the 2nd, 3rd and 4th classes of primary schools in Brno. The results of quantitative research are presented.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty