BARTOŇOVÁ, Miroslava a Svetlana SÍTHOVÁ. Pravopisné schopnosti žiakov 2. ročníkov ZŠ v kontexte vývinových porúch učenia. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 141-148. ISBN 978-80-210-6515-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pravopisné schopnosti žiakov 2. ročníkov ZŠ v kontexte vývinových porúch učenia
Název anglicky Spelling Skills in 2nd Class Pupils in the Context of Specific Learning Difficulties
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Svetlana SÍTHOVÁ (826 Velká Británie a Severní Irsko, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 141-148, 8 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072008
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky žiak; základná škola; vývinové poruchy učenia; pravopisné schopnosti; dysortografie
Klíčová slova anglicky pupil; primary school; specific learning difficulties; spelling skills; dysortographia
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 27. 3. 2014 10:04.
Anotace
Tvrdenie, že rastie počet žiakov v školách, ktoré sú napriek svojej obrovskej snahe a veľkej snahe rodičov i učiteľov v škole neúspešní, neprekvapí pravdepodobne žiadneho odborníka z pedagogickej obce. Príčiny týchto neúspechov môžu byť rôznorodé. Niektoré sú zjavné na prvý pohľad. Sú to najmä postihnutia zrakové, telesné, sluchové, mentálne, ako aj narušený vývin reči. Tie spôsobujú problémy dieťaťa už pred nástupom do školy. Niektoré príčiny zjavné na prvý pohľad nie sú. Napríklad narušenie koordinácie očných pohybov sa prejaví až pri čítaní, narušenie koordinácie v priestore pri geometrii, geografii, písaní, čítaní a pod. nesúvisia s inteligenciou. Často nimi trpia intaktné, alebo nadpriemerne inteligentné, dokonca aj nadané deti a žiaci. Pokiaľ sa poruchy učenia nediagnostikujú, rodič alebo učiteľ pripisujú problémy v učení skôr lenivosti, lajdáckosti a nepozornosti žiaka. Pritom množstvo príčin sa včasnou diagnostikou, tréningom a prístupom dá zmierniť, alebo odstrániť ešte skôr ako problém vznikne.
Anotace česky
DOPLNIT!!!
Anotace anglicky
The claim that there has been a significant increase in the number of pupils who are, despite their great efforts and efforts of parents and teachers, unsuccessful at school will probably not surprise any expert from the school community. The causes of the failures are varied. Some are obvious at the first glance. Mainly, these comprise visual, physical, hearing, intellectual, and communication disorders. They cause problems for the child before starting school. Some causes are not obvious at the first glance. For example, disruption of eye movement coordination emerges during reading, disruption of space coordination in geometry, geography, writing, and reading. These are not related to the intellect. It can be a problem for the intact or unusually intelligent or even talented children and pupils. If learning difficulties are not assessed, parents or teachers link these problems to the student's laziness, carelessness or inattentiveness. A number of these causes can be reduced by early assessment, training and approach or even eliminated prior to the problem arises.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 06:05