2013
Využití alternativních metod v rámci vzdělávání žáků s Downovým syndromem v základní škole
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Kateřina JISKROVÁZákladní údaje
Originální název
Využití alternativních metod v rámci vzdělávání žáků s Downovým syndromem v základní škole
Název anglicky
The use of Alternative Methods in the Education of Pupils with Down syndrome in Primary School
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina JISKROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 168-179, 12 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072010
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky
Downův syndrom; alternativní metoda; mentální postižení; narušená komunikační schopnost; základní škola speciální; inkluze; učitel; asistent pedagoga; poradenství; logopedie; kognitivní funkce; Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování
Klíčová slova anglicky
Down syndrome; alternative method; intellectual disability; communication disorder; special school; inclusion; teacher; teaching assistant; counselling; speech therapy; cognitive functions; Feuerstein's Instrumental Enrichment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2014 14:01, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Výzkumný projekt analyzuje realitu využívání alternativních metod v rámci vzdělávání žáků s Downovým syndromem na základních školách. V centru zájmu projektu byly alternativní metody zaměřené na rozvoj kognitivních funkcí, fyzických schopností a metody alternativní a augmentativní komunikace. Výzkum je zaměřen na aktuální zkušenosti a názory pedagogů základních škol, základních škol praktických a základních škol speciálních na možnost využívat v rámci vzdělávání metody rozšiřující, či nahrazující omezenou komunikační schopnost a podporující vývoj motoriky a poznávacích schopností. Byl realizován v roce 2013 prostřednictvím dotazníkového šetření u 31 učitelů a asistentů pedagoga. Jednalo se o výběrový soubor dotazovaných pedagogů, kteří pracují na základních školách v České republice s žákem s diagnózou Downův syndrom.
Anglicky
The research project analyses the rate of using alternative methods in teaching pupils with Down syndrome in primary schools. The project focused on the alternative methods aimed at developing cognitive functions, physical capability, and the alternative and augmentative communication methods. The research project analyses the current experiences and opinions of teachers from primary schools, practical schools, and special schools on the possibility to use learning methods developing or replacing insufficient communication skills and supporting the development of motor skills and cognitive abilities. Research was realised in 2013 through a questionnaire survey for 31 teachers and teaching assistants. The sample consisted of teachers working with a student diagnosed with Down syndrome in the Czech Republic.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|