DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením. In KLENKOVÁ, J. et al. Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 105-126. ISBN 978-80-210-6652-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením
Název anglicky Creating Conditions for Inclusive Society and Inclusive Education for Individuals with Hearing Loss
Autoři DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. od s. 105-126, 22 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072017
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6652-6
Klíčová slova česky inkluze; integrace; společnost; jedinec se sluchovým postižením; rodina dítěte se sluchovým postižením; speciálně pedagogické centrum pro sluchově postižené; výchova a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením; sociálně znevýhodněné prostředí; poradenství
Klíčová slova anglicky inclusion; integration; society; person with hearing impairment; family of child with hearing impairment; special educational center for hearing impaired; education of persons with hearing impairment; social disadvantaged background; consultancy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Změněno: 3. 3. 2014 10:28.
Anotace
Předkládaná kapitola si klade za cíl prezentovat výsledky dílčích výzkumných šetření realizovaných v letech 2007 – 2013 v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity s názvem „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“ s ohledem na problematiku sluchového postižení. Mezi hlavní oblasti zájmu patří výchova a vzdělání jedinců se sluchovým postižením, na kterou by mělo navazovat úspěšné a plnohodnotné zapojení těchto jedinců do společenského, praktického i profesního života. Mezi další sledované oblasti patřily možnosti dosahování nejen školské, ale i společenské inkluze prostřednictvím různých projektů a workshopů, které mají zvyšovat povědomí laické i odborné veřejnosti o sluchovém postižení. V neposlední řadě jsou v textu zmíněny současné podmínky pro vzdělávání budoucích pedagogů – surdopedů a na konkrétních případových studiích žáků se sluchovým postižením vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu představeny příklady pozitivní integrace.
Anotace anglicky
The chapter deals with the presentation of the results from particular researches realized in 2007 – 2013 within the research program of the Faculty of Education (Masaryk University) called „Special needs of pupils in context of RVP ZV“, concentrated on the field of hearing impairment. The main fields of interest are education of people with hearing impairment and successful and full integration of them into the social, practical and professional life. Other fields of interest were possibilities of school and social inclusion with help of some projects and workshops, with the aim to raise the knowledge of the public about the hearing impairment. In the text there are also mentioned actual conditions for education of future teachers of pupils with hearing impairment. At concrete case studies of pupils with hearing impairment at mainstream schools there are presented the examples of positive integration.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 11:01