Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1165058, author = {Doležalová, Lenka and Hricová, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb.}, edition = {1. vydání}, editor = {KLENKOVÁ, J. et al}, keywords = {inclusion; integration; society; person with hearing impairment; family of child with hearing impairment; special educational center for hearing impaired; education of persons with hearing impairment; social disadvantaged background; consultancy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6652-6}, pages = {105-126}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1165058 AU - Doležalová, Lenka - Hricová, Lenka PY - 2013 TI - Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066526 KW - inclusion KW - integration KW - society KW - person with hearing impairment KW - family of child with hearing impairment KW - special educational center for hearing impaired KW - education of persons with hearing impairment KW - social disadvantaged background KW - consultancy N2 - Předkládaná kapitola si klade za cíl prezentovat výsledky dílčích výzkumných šetření realizovaných v letech 2007 – 2013 v rámci výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity s názvem „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“ s ohledem na problematiku sluchového postižení. Mezi hlavní oblasti zájmu patří výchova a vzdělání jedinců se sluchovým postižením, na kterou by mělo navazovat úspěšné a plnohodnotné zapojení těchto jedinců do společenského, praktického i profesního života. Mezi další sledované oblasti patřily možnosti dosahování nejen školské, ale i společenské inkluze prostřednictvím různých projektů a workshopů, které mají zvyšovat povědomí laické i odborné veřejnosti o sluchovém postižení. V neposlední řadě jsou v textu zmíněny současné podmínky pro vzdělávání budoucích pedagogů – surdopedů a na konkrétních případových studiích žáků se sluchovým postižením vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu představeny příklady pozitivní integrace. ER -
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením. In KLENKOVÁ, J. et al. \textit{Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb.}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s.~105-126. ISBN~978-80-210-6652-6.
|