b 2013

Vícejazyčná lingvistická terminologie

JANÍKOVÁ, Věra, Brigitte SORGER, Simona KORYČÁNKOVÁ, Karla ONDRÁŠKOVÁ, Petra SUQUET et. al.

Základní údaje

Originální název

Vícejazyčná lingvistická terminologie

Název česky

Vícejazyčná lingvistická terminologie

Název anglicky

Multilingual linguistic terminology

Vydání

1. vyd. Praha, 78 s. 2013

Nakladatel

Národní institut pro další vzdělávání

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86956-70-1

Klíčová slova česky

lingvistika; didaktika mnohojazyčnosti; výuka cizích jazyků

Klíčová slova anglicky

linguistics; didactics of multilingualism; foreign language teaching and learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 10:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

V publikaci je představena jedna z cest vedoucích k implementaci principů didaktiky mnohojazyčnosti do výuky (cizích)jazyků. Svou koncepcí je zaměřena na podporu synergických účinků deklarativních (metajazykových) znalostí při učení se více jazykům. Odborné veřejnosti, studentům i žákům nabízí srovnávací pohled na vybrané jazykové jevy v češtině, angličtině, francouzštině, němčině, ruštině a částečně i v latině.

Anglicky

The publication presents one of the approaches leading towards implementation of the principles of didactics of multilingualism in (foreign) language teaching. Its conception is aimed at supporting the synergic effects of declarative (metalinguistic) knowledge in the process of learning several languages. Professional educators as well as learners are provided with a comparative view of selected linguistic phenomena in Czech, English, French, German, Russian, and partly also in Latin.