2013
Vícejazyčná lingvistická terminologie
JANÍKOVÁ, Věra, Brigitte SORGER, Simona KORYČÁNKOVÁ, Karla ONDRÁŠKOVÁ, Petra SUQUET et. al.Základní údaje
Originální název
Vícejazyčná lingvistická terminologie
Název česky
Vícejazyčná lingvistická terminologie
Název anglicky
Multilingual linguistic terminology
Autoři
Vydání
1. vyd. Praha, 78 s. 2013
Nakladatel
Národní institut pro další vzdělávání
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86956-70-1
Klíčová slova česky
lingvistika; didaktika mnohojazyčnosti; výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
linguistics; didactics of multilingualism; foreign language teaching and learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 10:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
V publikaci je představena jedna z cest vedoucích k implementaci principů didaktiky mnohojazyčnosti do výuky (cizích)jazyků. Svou koncepcí je zaměřena na podporu synergických účinků deklarativních (metajazykových) znalostí při učení se více jazykům. Odborné veřejnosti, studentům i žákům nabízí srovnávací pohled na vybrané jazykové jevy v češtině, angličtině, francouzštině, němčině, ruštině a částečně i v latině.
Anglicky
The publication presents one of the approaches leading towards implementation of the principles of didactics of multilingualism in (foreign) language teaching. Its conception is aimed at supporting the synergic effects of declarative (metalinguistic) knowledge in the process of learning several languages. Professional educators as well as learners are provided with a comparative view of selected linguistic phenomena in Czech, English, French, German, Russian, and partly also in Latin.