GAJZLEROVÁ, Lenka. Inkluze a informační a komunikační technologie. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 304-311. ISBN 978-80-210-6515-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze a informační a komunikační technologie
Název anglicky Inclusion and Information and Communication Technology
Autoři GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 304-311, 8 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072081
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky mediální vzdělávání; inkluze; individuální potřeby; mediální výchova; mediální kompetence; digitální technologie; asistované technologie; digitální pomůcky; multimedialita; multimodalita
Klíčová slova anglicky media education; inclusion; individual needs; media skills; digital technology; assisted technology; digital devices; multimediality; multimodality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 27. 3. 2014 10:43.
Anotace
Kapitola je věnována problematice inkluzivního vzdělávání ve vztahu k mediálnímu vzdělávání doplněné o úryvky kvalitativního výzkumu (rozhovory). Dále se zabývá mediálními kompetencemi. Kapitola se zabývá členěním inkluzivního mediálního vzdělávání a upozorňuje na jeho důležitost a souvislost se všemi rovinami společenského uplatnění. Je uveden příklad zpracování mediálního vzdělávání ve vzdělávání v České republice a spolkové zemi Baden-Württemberg, upozorňující na nutnost mediálního vzdělávání a naplnění mediálních kompetencí ve všech úrovních vzdělávacího procesu.
Anotace anglicky
The chapter is devoted to the issue of inclusive education in relation to media education, accompanied by snippets of qualitative research (interviews). It also deals with media competences. The chapter deals with the categorization of inclusive media education and draws attention to its importance and relation to all aspects of social position. We present an example of media education in education in the Czech Republic and the state of Baden-Württemberg, highlighting the need for media education and media fulfillment of competences at all levels of the educational process.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 20:35