C 2013

Inkluze a informační a komunikační technologie

GAJZLEROVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Inkluze a informační a komunikační technologie

Název anglicky

Inclusion and Information and Communication Technology

Autoři

GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 304-311, 8 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072081

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6515-4

Klíčová slova česky

mediální vzdělávání; inkluze; individuální potřeby; mediální výchova; mediální kompetence; digitální technologie; asistované technologie; digitální pomůcky; multimedialita; multimodalita

Klíčová slova anglicky

media education; inclusion; individual needs; media skills; digital technology; assisted technology; digital devices; multimediality; multimodality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 10:43, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je věnována problematice inkluzivního vzdělávání ve vztahu k mediálnímu vzdělávání doplněné o úryvky kvalitativního výzkumu (rozhovory). Dále se zabývá mediálními kompetencemi. Kapitola se zabývá členěním inkluzivního mediálního vzdělávání a upozorňuje na jeho důležitost a souvislost se všemi rovinami společenského uplatnění. Je uveden příklad zpracování mediálního vzdělávání ve vzdělávání v České republice a spolkové zemi Baden-Württemberg, upozorňující na nutnost mediálního vzdělávání a naplnění mediálních kompetencí ve všech úrovních vzdělávacího procesu.

Anglicky

The chapter is devoted to the issue of inclusive education in relation to media education, accompanied by snippets of qualitative research (interviews). It also deals with media competences. The chapter deals with the categorization of inclusive media education and draws attention to its importance and relation to all aspects of social position. We present an example of media education in education in the Czech Republic and the state of Baden-Württemberg, highlighting the need for media education and media fulfillment of competences at all levels of the educational process.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty