2013
Inkluze a informační a komunikační technologie
GAJZLEROVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Inkluze a informační a komunikační technologie
Název anglicky
Inclusion and Information and Communication Technology
Autoři
GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 304-311, 8 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072081
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky
mediální vzdělávání; inkluze; individuální potřeby; mediální výchova; mediální kompetence; digitální technologie; asistované technologie; digitální pomůcky; multimedialita; multimodalita
Klíčová slova anglicky
media education; inclusion; individual needs; media skills; digital technology; assisted technology; digital devices; multimediality; multimodality
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 10:43, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Kapitola je věnována problematice inkluzivního vzdělávání ve vztahu k mediálnímu vzdělávání doplněné o úryvky kvalitativního výzkumu (rozhovory). Dále se zabývá mediálními kompetencemi. Kapitola se zabývá členěním inkluzivního mediálního vzdělávání a upozorňuje na jeho důležitost a souvislost se všemi rovinami společenského uplatnění. Je uveden příklad zpracování mediálního vzdělávání ve vzdělávání v České republice a spolkové zemi Baden-Württemberg, upozorňující na nutnost mediálního vzdělávání a naplnění mediálních kompetencí ve všech úrovních vzdělávacího procesu.
Anglicky
The chapter is devoted to the issue of inclusive education in relation to media education, accompanied by snippets of qualitative research (interviews). It also deals with media competences. The chapter deals with the categorization of inclusive media education and draws attention to its importance and relation to all aspects of social position. We present an example of media education in education in the Czech Republic and the state of Baden-Württemberg, highlighting the need for media education and media fulfillment of competences at all levels of the educational process.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|