MATOCHOVÁ, Jarmila. Speciálněpedagogická intervence poruch emocí a chování u dětí/mladistvých ve výzkumu - přehledová studie. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 16-37. ISBN 978-80-210-6645-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Speciálněpedagogická intervence poruch emocí a chování u dětí/mladistvých ve výzkumu - přehledová studie
Název anglicky Special Needs Intervention for Children/Youths with EBD in Research – Analytic Study
Autoři MATOCHOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 16-37, 22 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072102
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky intervence; intervenční perspektivy; strategie a techniky; intervence v podmínkách inkluzivního a speciálního školství
Klíčová slova anglicky intervention; intervention perspectives; strategies and techniques; intervention in inclusive and special schools
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 14. 2. 2014 13:55.
Anotace
Tato přehledová studie analyzuje zprávy zahraniční provenience, které pojednávají o intervenci děti s poruchou emocí a chování. Přehledová studie si klade za cíl odhalit zahraniční trendy, které by bylo možno aplikovat v českém prostředí. Na základě rozboru 29 zpráv lze usuzovat, že zahraniční intervence ukazuje na komplexní přístup k poruchám emocí a chování, kdy se dítě podporuje jak v oblasti řízení chování, tak v oblasti akademických dovedností. Intervence staví na četných zdrojích, ať už se jedná o zdroje materiální, zdroje sociálních struktur dítěte či zdroje samotného dítěte. Zahraniční intervenční praxe pak klade důraz taktéž na podporu dítěte v jeho přirozeném prostředí.
Anotace anglicky
This review analyzes the reports of foreign origin, which deal with the intervention for children with emotional and behavioural disorders. An aim of this paper is to detect foreign trends that could be applied in the Czech environment. Analysis of 29 reports suggests that foreign intervention points to a comprehensive approach to emotional and behavioural disorders. The child receives support in the behavioural management and support of academic skills. The intervention is based upon numerous sources – material, sources from social network or sources of the child. Review points on the trend to intervene in natural environment.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 01:38