2013
Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
CHLÁDKOVÁ, Alena a Věra VOJTOVÁZákladní údaje
Originální název
Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
Název česky
Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
Název anglicky
Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic
Autoři
CHLÁDKOVÁ, Alena (203 Česká republika, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 58-67, 10 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072106
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky
problémy v chování; integrace; intervence; systém speciální podpory; škola; výzkum; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; mezinárodní srovnání
Klíčová slova anglicky
behavioural problems; integration; intervention; special support system; special educational needs; inclusion; crossnational comparison
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 09:59, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
V kapitole představujeme komparativní studii podpory a intervence dětí s problémy v chování v podmínkách finské a české základní školy. Výzkumné šetření analyzuje a srovnává strategie a podmínky speciální podpory cílové skupiny v praxi škol obou školských sytémů. S vědomím omezených možností výzkumné studie na vybraných dvou školách přistupujeme k výstupům jako k inspirativním zdrojům pro další možné výzkumy a praxi škol s cílem posílit myšlenku práva na vzdělávání v podmínkách běžné základní školy i pro děti s problémy v chování.
Anglicky
The article concerns about approaches of intervention on pupils with behavioural problems within their integration in secondary school in Finland and Czech Republic. The subject of the article was chosen based on necessity of eff ective intervention for pupils with behavioural problems in main stream schooling. The research analyses and compares systems of special support off ered children with behavioural problems in chosen Finnish and Czech schools. The article off ers interesting ideas and approaches of solving problems in behaviour based on results of the research. It can be an inspiration for better quality of working with pupils with behavioural problems. The aim of the research is to support integration of children with behavioural problems and prevent their separation from main stream schools and segregation in special organizations.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|