C 2013

Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice

CHLÁDKOVÁ, Alena a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice

Název česky

Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice

Název anglicky

Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic

Autoři

CHLÁDKOVÁ, Alena (203 Česká republika, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 58-67, 10 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072106

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6645-8

Klíčová slova česky

problémy v chování; integrace; intervence; systém speciální podpory; škola; výzkum; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; mezinárodní srovnání

Klíčová slova anglicky

behavioural problems; integration; intervention; special support system; special educational needs; inclusion; crossnational comparison

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 09:59, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole představujeme komparativní studii podpory a intervence dětí s problémy v chování v podmínkách finské a české základní školy. Výzkumné šetření analyzuje a srovnává strategie a podmínky speciální podpory cílové skupiny v praxi škol obou školských sytémů. S vědomím omezených možností výzkumné studie na vybraných dvou školách přistupujeme k výstupům jako k inspirativním zdrojům pro další možné výzkumy a praxi škol s cílem posílit myšlenku práva na vzdělávání v podmínkách běžné základní školy i pro děti s problémy v chování.

Anglicky

The article concerns about approaches of intervention on pupils with behavioural problems within their integration in secondary school in Finland and Czech Republic. The subject of the article was chosen based on necessity of eff ective intervention for pupils with behavioural problems in main stream schooling. The research analyses and compares systems of special support off ered children with behavioural problems in chosen Finnish and Czech schools. The article off ers interesting ideas and approaches of solving problems in behaviour based on results of the research. It can be an inspiration for better quality of working with pupils with behavioural problems. The aim of the research is to support integration of children with behavioural problems and prevent their separation from main stream schools and segregation in special organizations.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty