C 2013

Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi

ŠVECOVÁ, Kateřina a Karel ČERVENKA

Základní údaje

Originální název

Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi

Název anglicky

Bullying within the Context of Moral Cognition Process and its Educational Capacity

Autoři

ŠVECOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, domácí) a Karel ČERVENKA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 103-114, 12 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072113

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6645-8

Klíčová slova česky

šikana; atribuce příčin šikany; edukace; práce s kolektivem

Klíčová slova anglicky

bullying; attribution of the cause of bullying; education; work with the group

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2014 18:59, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Hlavním tématem tohoto textu je školní šikana. V první části je představen průběh, metody a vybrané výsledky výzkumné sondy zaměřené na zmapování a porovnávání způsobů jakým chápou, popisují a hodnotí problematiku školní šikany jednotliví respondenti z řad studentů středních škol a rodičů. V další části textu jsou pak nastíněny možnosti využití takto získaných dat a použitých metod v edukační praxi.

Anglicky

The main theme of this paper is school bullying. In the first part of the text, there is presented methodology and some results of the research focused on charting and comparing of various ways of understanding, describing and evaluating bullying by respondents (high school students and parents). In the following part of the text, there are outlined some possibilities of use of data obtained in this way and methods used in educational practice.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty