2013
Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi
ŠVECOVÁ, Kateřina a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi
Název anglicky
Bullying within the Context of Moral Cognition Process and its Educational Capacity
Autoři
ŠVECOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, domácí) a Karel ČERVENKA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 103-114, 12 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072113
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky
šikana; atribuce příčin šikany; edukace; práce s kolektivem
Klíčová slova anglicky
bullying; attribution of the cause of bullying; education; work with the group
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2014 18:59, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Hlavním tématem tohoto textu je školní šikana. V první části je představen průběh, metody a vybrané výsledky výzkumné sondy zaměřené na zmapování a porovnávání způsobů jakým chápou, popisují a hodnotí problematiku školní šikany jednotliví respondenti z řad studentů středních škol a rodičů. V další části textu jsou pak nastíněny možnosti využití takto získaných dat a použitých metod v edukační praxi.
Anglicky
The main theme of this paper is school bullying. In the first part of the text, there is presented methodology and some results of the research focused on charting and comparing of various ways of understanding, describing and evaluating bullying by respondents (high school students and parents). In the following part of the text, there are outlined some possibilities of use of data obtained in this way and methods used in educational practice.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|