2013
Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP
SVOZILOVÁ, Jitka a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP
Název anglicky
Court-Mandated Cooperation of Educational Care Centers with “Problematic” Children
Autoři
SVOZILOVÁ, Jitka (203 Česká republika, domácí) a Karel ČERVENKA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 141-149, 9 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072117
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky
střediska výchovné péče; nedobrovolná spolupráce; soudní nařízení
Klíčová slova anglicky
educational care centre; involuntary cooperation; injunction
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 10:23, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou spolupráce středisek výchovné péče s dětmi a osobami odpovědnými za jejich výchovu, které tuto spolupráci nezahajují z vlastní iniciativy, nýbrž z rozhodnutí soudu. Čerpá z výstupů výzkumné sondy, která umožnila nahlédnout do praxe tří středisek výchovné péče. Konkrétně do zkušenosti jejich zaměstnanců se spoluprací s dětmi, jež se dopustily nezákonného jednání. Cílem kapitoly bylo navrhnout doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení efektivity intervence do situace dětí, jež jsou do evidence středisek přijímány z rozhodnutí soudu.
Anglicky
Contribution deals the cooperation of educational care centers with children and person responsible for their education. Those does not begin this cooperation on its own initiative but by the court‘s decision. Draws on research output probe, which gave an insight into the experience of three centers of educational care. Specifi cally, into the experience of its employees with working with children who have committed criminal acts. The aim of this contribution was to propose recommendations that could help to increase the effi ciency of intervention in the situation of children who are accepted into centers evidence by the court decision.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|