VÍTKOVÁ, Marie. Okruh žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - podmínky ke vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 95-104. ISBN 978-80-210-6678-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Okruh žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - podmínky ke vzdělávání
Název anglicky The Range of Pupils with Special Educational Needs - Educational Conditions
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 95-104, 10 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072129
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci se zdravotním postižením; žáci se zdravotním znevýhodněním; žáci se sociálním znevýhodněním; individuální vzdělávací plán; asistent pedagoga; podmínky ke vzdělávání; inkluzivní prostředí
Klíčová slova anglicky pupils with special educational needs; pupils with disabilities; pupils with health disadvantage; students with social disadvantage; individual education plans; teaching assistants; educational conditions; inclusive environment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 16. 2. 2014 14:35.
Anotace
V kapitole je uveden okruh žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s charakteristikou žáků se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a sociálním znevýhodněním. Dále jsou analyzovány podmínky k jejich vzdělávání ve škole hlavního vzdělávacího proudu, podpořené legislativně s následnou realizací v praxi škol. Charakteristika speciálněpedagogické podpory je vztažená k jednotlivým druhům postižení.
Anotace anglicky
The chapter provides a range of pupils with special educational needs with the characteristics of students with disabilities, health and social disadvantage. The conditions for their education in mainstream schools are analysed, these conditions are supported by legislation and subsequent implementation in practice. Characteristics of special educational support are related to particular types of disability.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:51