2013
Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Individuální podpora učení ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Název anglicky
Individual Support for Learning in Mainstream Schools
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 187-194, 8 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072131
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky
individuální podpora; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; žák s poruchami učení; škola hlavního vzdělávacího proudu; inkluzivní škola; heterogenní třída; proces diagnostiky a podpory
Klíčová slova anglicky
individual support; pupils with special educational needs; pupils with learning disabilities; mainstream schools; inclusive schools; heterogeneous classes; assessment and support
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2014 14:19, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole je analyzované vyučování v heterogenní třídě, ve které se nachází žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost je zaměřená na to, jakou individuální podporu je třeba poskytnout žákovi, aby byl motivován k učení a byl schopen svým tempem plnit zadané úkoly. Nezbytným předpokladem k jeho úspěšnému učení je vypracování speciálněpedagogické diagnostiky žáka a na jejím základě individuální vzdělávací plán.
Anglicky
The chapter analyses teaching in the heterogeneous classes with a pupil with special educational needs. Attention is focused on searching such individual support for the pupil that would motivate him/her learn and make him/her able to fulfil assignments at his/her own pace. A necessary prerequisite for successful learning of each pupil is developing special educational assessment and individual education plan based on this assessment.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|