Detailed Information on Publication Record
2013
Žáci se specifickými poruchami učení a chování
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Žáci se specifickými poruchami učení a chování
Name (in English)
Pupils with Specific Learning Disabilities and Behavioural Disorders
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 117-128, 12 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072134
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech)
specifické poruchy učení; dyslexie; dysgrafie; dysortografie; genetika; fonologické uvědomění; deficity dílčích funkcí; predikce; osobnost; čtení
Keywords in English
specific learning disabilities; dyslexia; dysgraphia; dysortographia; genetics; phonological awareness; function deficits; prediction; personality; reading
Tags
Reviewed
Změněno: 22/2/2014 14:02, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních zvláštností. V úvodu charakterizujeme specifické poruchy učení, přičemž se zaměřujeme i na konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčím výzkumným šetřením analyzujícím úroveň komunikačních schopností s deficity v komunikaci žáků se specifickými poruchami učení.
In English
This chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour manifestation and personality traits. The introduction describes the specific learning disorders, with focus on evidence based teaching practice. The paper contains case studies and a sub-research investigation analysing communication skills with communication deficits in children with specific learning disabilities.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|