C 2013

Analýza regionálních přístupů k inkluzi při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních školách

VRUBEL, Martin

Základní údaje

Originální název

Analýza regionálních přístupů k inkluzi při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních školách

Název anglicky

An Analysis of regional approaches to inclusions of pupils with visual impairment in primary schools

Autoři

VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 129-143, 15 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072135

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6678-6

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; žák se zrakovým postižením; základní škola; regiony; vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve Finsku; srovnání regionů

Klíčová slova anglicky

inclusive education; pupils with visual impairments; primary schools; regions; education for pupils with visual impairments in Finland; regional comparison

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 2. 2014 17:33, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola popisuje stav inkluzivního prostředí ve Finsku, které se drží na předních místech v žebříčcích OECD. Text popisuje způsob vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve Finsku a přináší výsledky rozhovorů s finskými učiteli o směřování finského vzdělávacího systému. Finsko klade velký důraz na stejné podmínky ve vzdělání pro všechny, napříč regiony - proto je velkým příkladem pro ostatní země. Z tohoto důvodu jsou v další části představeny výsledky výzkumného šetření v regionech České republiky a jejich vzájemné srovnání.

Anglicky

The text describes the inclusive environment in Finland, which holds the leading positions in the OECD charts. The paper describes the way of teaching pupils with visual impairments is in Finland and presents the results of interviews with Finnish teachers about the direction of the Finnish education system. Finland is committed to the same conditions in education for all, across regions – the reason that Finland is a great example for the other countries. For this reason, the next section presents the results of research in the Czech Republic regions and their comparison.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty