2013
Analýza regionálních přístupů k inkluzi při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních školách
VRUBEL, MartinZákladní údaje
Originální název
Analýza regionálních přístupů k inkluzi při vzdělávání žáků se zrakovým postižením v základních školách
Název anglicky
An Analysis of regional approaches to inclusions of pupils with visual impairment in primary schools
Autoři
VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 129-143, 15 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072135
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; žák se zrakovým postižením; základní škola; regiony; vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve Finsku; srovnání regionů
Klíčová slova anglicky
inclusive education; pupils with visual impairments; primary schools; regions; education for pupils with visual impairments in Finland; regional comparison
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 2. 2014 17:33, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Kapitola popisuje stav inkluzivního prostředí ve Finsku, které se drží na předních místech v žebříčcích OECD. Text popisuje způsob vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve Finsku a přináší výsledky rozhovorů s finskými učiteli o směřování finského vzdělávacího systému. Finsko klade velký důraz na stejné podmínky ve vzdělání pro všechny, napříč regiony - proto je velkým příkladem pro ostatní země. Z tohoto důvodu jsou v další části představeny výsledky výzkumného šetření v regionech České republiky a jejich vzájemné srovnání.
Anglicky
The text describes the inclusive environment in Finland, which holds the leading positions in the OECD charts. The paper describes the way of teaching pupils with visual impairments is in Finland and presents the results of interviews with Finnish teachers about the direction of the Finnish education system. Finland is committed to the same conditions in education for all, across regions – the reason that Finland is a great example for the other countries. For this reason, the next section presents the results of research in the Czech Republic regions and their comparison.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|