C 2013

Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Individualizace a diferenciace v procesu edukace v inkluzivním prostředí

Název anglicky

Individualisation and Differentiation for Teaching in Inclusive Learning Environments

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 195-206, 12 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072136

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6678-6

Klíčová slova česky

diferenciace; individualizace; edukační proces; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; inkluze; heterogenní třída

Klíčová slova anglicky

differentiation; individualization; teaching; pupils with special educational needs; primary schools; inclusion; heterogeneous classes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 09:53, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je charakterizován přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. V kapitole je uvedeno několik výzkumných šetření, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu.

Anglicky

The chapter characterizes teachers' approaches to pupils with special educational needs with the use of differentiation and individualization principles in teaching in inclusive learning environments. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. The chapter is a survey of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty