Detailed Information on Publication Record
2013
Žáci s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Žáci s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Pupils with Mild Intellectual Disabilities
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 157-169, 13 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072137
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech)
žák s lehkým mentálním postižením; mentální postižení; speciálněpedagogická opatření; žák; základní škola; vyučovací proces; inkluzivní škola; hodnocení; strategie; profesní orientace
Keywords in English
pupils with mild intellectual disabilities; intellectual disability; special educational measures; student; primary schools; teaching process; inclusive schools; evaluation; strategies; career orientation
Tags
Reviewed
Změněno: 22/2/2014 14:02, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. Součástí učebního procesu je příznivé školní klima, jehož článkem je kategorie hodnocení a klasifikace. Každé hodnocení je založeno na porovnávání současného stavu žáka. V kapitole prezentujeme jednotlivé příklady, které prakticky doplňují text.
In English
The chapter specifies the education of pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which is important to recognize and identify especially for the successful management of their education. The educational process consists also of a positive school climate with the evaluation and classification. Evaluation is always based on observing the current state of the pupil. We present various examples that practically complete the theoretical knowledge.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|