C 2013

Žáci s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Žáci s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Pupils with Mild Intellectual Disabilities

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 157-169, 13 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072137

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6678-6

Keywords (in Czech)

žák s lehkým mentálním postižením; mentální postižení; speciálněpedagogická opatření; žák; základní škola; vyučovací proces; inkluzivní škola; hodnocení; strategie; profesní orientace

Keywords in English

pupils with mild intellectual disabilities; intellectual disability; special educational measures; student; primary schools; teaching process; inclusive schools; evaluation; strategies; career orientation

Tags

Reviewed
Změněno: 22/2/2014 14:02, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. Součástí učebního procesu je příznivé školní klima, jehož článkem je kategorie hodnocení a klasifikace. Každé hodnocení je založeno na porovnávání současného stavu žáka. V kapitole prezentujeme jednotlivé příklady, které prakticky doplňují text.

In English

The chapter specifies the education of pupils with mild intellectual disabilities in an inclusive school. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which is important to recognize and identify especially for the successful management of their education. The educational process consists also of a positive school climate with the evaluation and classification. Evaluation is always based on observing the current state of the pupil. We present various examples that practically complete the theoretical knowledge.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects