BARTOŇOVÁ, Miroslava. Styly učení a strategie individuální podpory – příklad využití u žáků s dyslexií. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 235-249. ISBN 978-80-210-6678-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Styly učení a strategie individuální podpory – příklad využití u žáků s dyslexií
Název anglicky Learning Styles and Individual Support Strategies – An Example of Usage for Pupils with Dyslexia
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 235-249, 15 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072140
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky strategie; učení styl; metakognitivní strategie; učitel; žák se specifickými poruchami učení; základní škola; vyučovací proces; učivo; sebehodnocení; vědomost; dovednost
Klíčová slova anglicky strategies; learning styles; metacognitive strategies; teachers; puupils with specific learning disabilities; primary schools; teaching; curriculum; self-evaluation; knowledge; skills
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 22. 2. 2014 14:00.
Anotace
V kapitole se zaměřujeme na popis jednotlivých strategií a učebních stylů využívaných v edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Poukazuje na to, jak volba strategie a znalost stylu učení ovlivňuje výuku žáka. Pedagog, jako odborník by měl umět poradit žákům, studentům a jejich rodičům, jak se připravovat na výuku, pomoci žákovi najít jeho učební styl. Styly učení jsou nástrojem, který žáci mohou použít ve školním vyučování nebo v jiných situacích. Jako příklad uvádíme parciální výsledky výzkumného šetření zaměřeného na přístupy a volbu strategií a učebních stylů u jedinců se specifickými poruchami učení.
Anotace anglicky
The chapter focuses on the description of strategies and learning styles used in the education of pupils with specific learning disabilities. We point out how the strategy choice and knowledge of learning styles influences teaching pupils. The teacher as an expert should be able to recommend pupils, students and their parents how to prepare for lessons, help the pupil find his teaching style. Learning styles are a tool that pupils can use in classes or in other situations. We present the partial research results as an example; they focus on some approaches and also on strategies and learning styles choice in individuals with specific learning disabilities.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 5. 2024 16:05