C 2013

Dospělé osoby s mentálním postižením

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Dospělé osoby s mentálním postižením

Název anglicky

Adults with Intellectual Disabilities

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením, od s. 141-164, 24 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072155

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6306-8

Klíčová slova česky

dospělý člověk s mentálním postižením; vzdělávání a podpora; chráněné bydlení; osamostatňování; chráněný trh práce; tréninkové kavárny; problémové chování; sociální aspekty

Klíčová slova anglicky

adult person with intellectual disability; education and support; sheltered living; independence; sheltered workshops; training cafes; offending behaviour; social aspects

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2014 14:44, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Dospělý věk představuje pro člověka velkou výzvu. Lidé s mentálním postižením potřebují pomoc a podporu při osvojování si role dospělého člověka. S tím souvisí otázky bydlení, práce, plánování a trávení volného času, partnerství, přátelství, ale také odpoutávání se od rodičů. Podporu potřebují i rodiče. V kapitole jsou představena teoretická východiska a výsledky výzkumů zaměřených na osamostatňování osob s mentálním postižením a na tréninkové kavárny v České republice.

Anglicky

Adulthood represents a big challenge for a human. People with intellectual disabilities need help and support during development of the role of an adult. It includes housing, job, planning of leisure time, partnership, friendship but also the independence of parents. Parents need support as well. Theoretical basis as well as results of research are presented in this chapter. The researchs concerns the process of gaining of independence of people with intellectual disability and training cafes in the Czech Republic.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty