VÍTKOVÁ, Marie. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – sedmý rok realizace výzkumného záměru (Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education – the Seventh Year of the Research Realization). Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2013, vol. 23, 2/2013, p. 134-142. ISSN 1211-2720. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1165648, author = {Vítková, Marie}, article_location = {Praha}, article_number = {2/2013}, keywords = {pupil; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; inclusive didactics; research team}, language = {cze}, issn = {1211-2720}, journal = {Speciální pedagogika}, title = {Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – sedmý rok realizace výzkumného záměru}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1165648 AU - Vítková, Marie PY - 2013 TI - Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – sedmý rok realizace výzkumného záměru JF - Speciální pedagogika VL - 23 IS - 2/2013 SP - 134-142 EP - 134-142 PB - Univerzita Karlova SN - 12112720 KW - pupil KW - special educational needs KW - Framework Educational Programme for Basic Education KW - inclusive education KW - inclusive didactics KW - research team N2 - V článku je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum základní, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu je formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studie se zahraničím. V rámci statistické procedury se VZ diferencuje metodologicky do oblastí, které jsou identické se subproblémy VZ. Článek charakterizuje výsledky původních výzkumů, které byly v rámci VZ realizovány. VZ je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními potřebami (SVP) v základní škole s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – sedmý rok realizace výzkumného záměru (Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education – the Seventh Year of the Research Realization). \textit{Speciální pedagogika}. Praha: Univerzita Karlova, 2013, vol.~23, 2/2013, p.~134-142. ISSN~1211-2720.
|