Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1165649, author = {Vítková, Marie}, address = {Praha}, booktitle = {Přehled speciální pedagogiky. Rámcové kompendium oboru.}, edition = {1. vydání}, editor = {VALENTA, M. a kol}, keywords = {people with physical disabilities; physical disabilities; cerebral palsy; CP forms; education; specific features; risks;}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-262-0602-6}, pages = {104-130}, publisher = {Portál, s.r.o.}, title = {Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením.}, year = {2014} }
TY - CHAP ID - 1165649 AU - Vítková, Marie PY - 2014 TI - Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením. VL - Neuveden PB - Portál, s.r.o. CY - Praha SN - 9788026206026 KW - people with physical disabilities KW - physical disabilities KW - cerebral palsy KW - CP forms KW - education KW - specific features KW - risks; N2 - Specifika vzdělávacích potřeb žáků s tělesným postižením v inkluzivní škole je třeba hledat v kontextu inkluzivního vzdělávání. Podmínky pro jejich vzdělávání se dají shrnout do několika kategorií : bezbariérovost, vytvoření ergonomického pracovního místa, specifické pomůcky, prostorové, časové a personální zdroje pro péči a terapii, speciální pedagogové a učitelé, flexibilní forma organizace školního života, určené prostory pro kooperaci a týmovou práci. K didaktickým zvláštnostem / podpůrné dimenzi patří: vnímání prostoru, grafomotorika, samostatnost, organizování sama sebe, vyrovnání se s postižením, časová dimenze učení, flexibilní organizační formy učení. Specifické dimenze inkluzivního učení žáků s tělesným postižením mohou mít vždy jen charakter návrhu, neboť samotná dimenze tělesného postižení je heterogenní. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením. (Education of persons with physical disabilities). In VALENTA, M. a kol. \textit{Přehled speciální pedagogiky. Rámcové kompendium oboru.}. 1. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 2014, p.~104-130. ISBN~978-80-262-0602-6.
|