C 2013

Podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole

Name (in English)

Conditions for Teaching Pupils with Special Educational Needs in Primary School

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools, p. 19-30, 12 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072167

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6646-5

Keywords (in Czech)

žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; hodnocení žáků; vzdělávací programy; podmínky inkluzivního vzdělávání; individuální vzdělávací plán; speciálněpedagogická diagnostika; asistent pedagoga; pedagogicko psychologické poradenské služby

Keywords in English

pupils with special educational needs; primary school students assessment; educational programs; conditions for inclusive education; individspecial educational assessment; assistant teacher; pedagogical and psychological counselling services

Tags

Reviewed
Změněno: 21/3/2014 08:49, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V kapitole jsou analyzovány podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Řadí se k nim legislativní opatření, adaptace vzdělávacích programů, použití kombinace klasifikace a slovních hodnocení, vypracování individuální vzdělávacího plánu včetně speciálněpedagogické diagnostiky, možnost zřízení funkce asistenta pedagoga a využívání poradenských služeb interních i externích.

In English

This chapter analyses conditions for teaching pupils with special educational needs in primary schools. These conditions are legislative action, educational programmes adaptation, combination of classification and verbal evaluation, developing individual education plan including special educational assessment, the possibility of the establishment of a teachers assistant position and the use of internal and external counselling services.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education