Detailed Information on Publication Record
2013
Podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole
Name (in English)
Conditions for Teaching Pupils with Special Educational Needs in Primary School
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools, p. 19-30, 12 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072167
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech)
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; hodnocení žáků; vzdělávací programy; podmínky inkluzivního vzdělávání; individuální vzdělávací plán; speciálněpedagogická diagnostika; asistent pedagoga; pedagogicko psychologické poradenské služby
Keywords in English
pupils with special educational needs; primary school students assessment; educational programs; conditions for inclusive education; individspecial educational assessment; assistant teacher; pedagogical and psychological counselling services
Tags
Reviewed
Změněno: 21/3/2014 08:49, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole jsou analyzovány podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Řadí se k nim legislativní opatření, adaptace vzdělávacích programů, použití kombinace klasifikace a slovních hodnocení, vypracování individuální vzdělávacího plánu včetně speciálněpedagogické diagnostiky, možnost zřízení funkce asistenta pedagoga a využívání poradenských služeb interních i externích.
In English
This chapter analyses conditions for teaching pupils with special educational needs in primary schools. These conditions are legislative action, educational programmes adaptation, combination of classification and verbal evaluation, developing individual education plan including special educational assessment, the possibility of the establishment of a teachers assistant position and the use of internal and external counselling services.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|