C 2013

Logopedická intervence jako výchovná, vzdělávací a aktivizační činnost v zařízeních sociálních služeb

KOPEČNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Logopedická intervence jako výchovná, vzdělávací a aktivizační činnost v zařízeních sociálních služeb

Název anglicky

Speech therapy as educational and motivational activity in social services facilities

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, od s. 97-105, 9 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072177

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6674-8

Klíčová slova česky

logopedická intervence; komunikační schopnost; sociální služby; zdravotní postižení; individuální plánování

Klíčová slova anglicky

speech therapy; communication skill; social services; disability; individual planning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2014 12:05, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá poskytováním logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb v České republice s ohledem na její začlenění do výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činností v rámci individuálního plánování uživatelů tohoto okruhu zařízení. Kvantitativní výsledky shrnují aktuální stav řešené problematiky, text také představuje další zamýšlené výzkumné kroky, které povedou ke zmapování speciálněpedagogických logopedických přístupů k osobám se zdravotním postižením.

Anglicky

The paper deals with the provision of speech therapy in social service facilities in the Czech Republic with a view to its integration into the educational and motivational activities within the individual planning of the users of the facilities. Quantitative results summarize the current state of the topic, the paper also represents a further intended research steps that lead to the mapping of special education speech therapy approaches to persons with disabilities.

Návaznosti

MUNI/B/0748/2012, interní kód MU
Název: Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání (Akronym: CEIV)
Investor: Masarykova univerzita, Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference