PANČOCHA, Karel. Participace jako aktivní účast člověka s postižením ve společnosti. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 13-23. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Participace jako aktivní účast člověka s postižením ve společnosti
Název anglicky Participation as an Active Involvement of People with Disabilities in Society
Autoři PANČOCHA, Karel.
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 13-23, 11 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky participace; inkluze; osoby s postižením; postoje; bioekologický model
Klíčová slova anglicky participation; inclusion; individuals with disabilities; attitudes; bioecological model
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 17. 2. 2014 09:57.
Anotace
Tato kapitola popisuje participaci osob s postižením v komunitě a společnosti jako důležitý koncept, který byl představen v Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví. Na tento konstrukt nahlížíme i z jiných pohledů a soustředíme se na možnosti měření participace. Závěrem představujeme postoje veřejnosti k participaci osob s postižením jako významnou determinantu inkluze.
Anotace anglicky
This chapter presents participation of people with disabilities in their community and society as an important concept introduced in the International Classification of Functioning, Disability and Health. We develop the construct further and focus on the possibilities of measuring participation. At the end of the text, we focus on attitudes of the public towards participation of people with disabilities as determinants of inclusion.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 02:56