OŠLEJŠKOVÁ, Hana. Pervazivní vývojové poruchy. Autistické spektrum, poruchy autistického spektra (PAS). „Autismus“. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 91-103. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pervazivní vývojové poruchy. Autistické spektrum, poruchy autistického spektra (PAS). „Autismus“
Název anglicky Pervasive Developmental Disorders. Autism Spectrum, Autism Spectrum Disorders (ASDs). "Autism"
Autoři OŠLEJŠKOVÁ, Hana.
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 91-103, 13 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky Pervazivní vývojové poruchy; Poruchy autistického spektra (PAS), Dětský autismus; Aspergerův syndrom; Rettův syndrom; autistické děti; diferenciální diagnostika; oční kontakt
Klíčová slova anglicky pervasive developmental disorders; autism spectrum disorders (ASDs); Childhood autism; Asperger syndrome; Rett syndrome; autistic children; differential assessment; eye contact
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 17. 2. 2014 11:25.
Anotace
V kapitole je prezentován klinický obraz onemocnění Poruchy autistického spektra (PAS). Jsou definovány z kvalitativního hlediska tři zásadní okruhy klinických příznaků, ke kterým patří problémy v sociálním chování, dále deficity ve verbální a neverbální komunikaci a omezené a stereotypně se opakující vzorce chování i zájmu. Dále je uveden výskyt a etiopatogeneze a jsou analyzovány vývojové aspekty klinických projevů autismu od časného dětství do dospělosti.
Anotace anglicky
The chapter presents autism spectrum disorders (ASDs) clinical manifestation. We describe three major areas of clinical symptoms in qualitative terms, which include problems in social behaviour, deficits in verbal and nonverbal communication, and restricted repetitive and stereotyped patterns of behaviour and interests. Furthermore, the incidence and etiopathogenesis are presented, and developmental aspects of autism clinical manifestation from early childhood to adulthood are analysed.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 19:15