C 2013

Prostředky ucelené rehabilitace

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Prostředky ucelené rehabilitace

Name (in English)

Comprehensive Rehabilitation Resources

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. p. 31-38, 8 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072197

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6673-1

Keywords (in Czech)

osoba se zdravotním postižením; rehabilitace; ucelená rehabilitace; složky rehabilitace – léčebná; pedagogická; sociální; pracovní

Keywords in English

people with disabilities; rehabilitation; comprehensive rehabilitation; rehabilitation components - medical; educational; social; occupational

Tags

Reviewed
Změněno: 21/3/2014 11:38, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V kapitole se pojednává o problematice ucelené rehabilitace a jejích hlavních složkách: rehabilitaci léčebné, pedagogické, sociální a pracovní. Jejím cílem je snaha o začlenění lidí se zdravotním postižením do aktivního života. V kazuistikách uvedených v kapitolách, týkajících se edukace žáků s těžkým postižením jsou uvedeny příklady využití jednotlivých prostředků ucelené rehabilitace přímo u těchto žáků.

In English

This chapter presents comprehensive rehabilitation and its main components: medical rehabilitation, educational rehabilitation, social rehabilitation and occupational rehabilitation. It is aimed at integrating people with disabilities into active life. The case studies mentioned in the chapters relate to teaching pupils with severe disabilities and serve as examples of the use of various resources of comprehensive rehabilitation directly with these pupils.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects