Detailed Information on Publication Record
2013
Prostředky ucelené rehabilitace
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Prostředky ucelené rehabilitace
Name (in English)
Comprehensive Rehabilitation Resources
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. p. 31-38, 8 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072197
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6673-1
Keywords (in Czech)
osoba se zdravotním postižením; rehabilitace; ucelená rehabilitace; složky rehabilitace – léčebná; pedagogická; sociální; pracovní
Keywords in English
people with disabilities; rehabilitation; comprehensive rehabilitation; rehabilitation components - medical; educational; social; occupational
Tags
Reviewed
Změněno: 21/3/2014 11:38, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole se pojednává o problematice ucelené rehabilitace a jejích hlavních složkách: rehabilitaci léčebné, pedagogické, sociální a pracovní. Jejím cílem je snaha o začlenění lidí se zdravotním postižením do aktivního života. V kazuistikách uvedených v kapitolách, týkajících se edukace žáků s těžkým postižením jsou uvedeny příklady využití jednotlivých prostředků ucelené rehabilitace přímo u těchto žáků.
In English
This chapter presents comprehensive rehabilitation and its main components: medical rehabilitation, educational rehabilitation, social rehabilitation and occupational rehabilitation. It is aimed at integrating people with disabilities into active life. The case studies mentioned in the chapters relate to teaching pupils with severe disabilities and serve as examples of the use of various resources of comprehensive rehabilitation directly with these pupils.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|