VÍTKOVÁ, Marie. Školský zákon, Antidiskriminační zákon, Zákon o sociálních službách. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 57-68. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školský zákon, Antidiskriminační zákon, Zákon o sociálních službách
Název anglicky Education Act, Anti-Discrimination Act, Social Services Act
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 57-68, 12 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072200
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; osoby se zdravotním postižením; školský zákon; antidiskriminační zákon; zákon o sociálních službách
Klíčová slova anglicky inclusive education; people with disabilities; the Education Act; the Anti-Discrimination Act; the Social Services Act
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 21. 3. 2014 11:23.
Anotace
V kapitole jsou charakterizovány tři etapy, počínaje rokem 1989 až do současnosti, jak se vyvíjelo postavení osob se zdravotním postižením ve společnosti v České republice. Následně jsou analyzovány tři významné zákony, které se dotýkají obsahu celé odborné publikace, a jejich dopady do praxe. Jedná se o: školský zákon, antidiskriminační zákon a zákon o sociálních službách. Součástí kapitoly jsou uvedeny odkazy na prováděná výzkumná šetření a jejich výstupy Pedagogickou fakultou MU, UK v Praze a UP v Olomouci, která se týkají problematiky inkluzivního vzdělávání.
Anotace anglicky
The chapter presents three phases, from 1989 to the present, in development of status of people with disabilities in society in the Czech Republic. Subsequently, three important laws, which affect the content of this book, and their impact in practice are analysed. These are: the Education Act, the Anti-Discrimination Act and the Social Services Act. The chapter presents references to research investigations and their outcomes concerning inclusive education carried out at the Faculties of Education at MU, CU in Prague and UP in Olomouc.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:30