C 2013

Okruh žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Okruh žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami

Name (in English)

The Range of Pupils with Severe and Multiple Disabilities

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. p. 107-112, 6 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072201

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6673-1

Keywords (in Czech)

zdravotní postižení; těžké postižení; souběžné postižení více vadami; biografický přístup; speciálněpedagogická podpora; poškození centrálních nervových funkcí; základní potřeby; speciální potřeby

Keywords in English

disability; severe disability; multiple disabilities; pupils with health disadvantage; students with social disadvantage; individual education plans; teaching assistants; special educational support; educational conditions; inclusive environment

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2014 13:50, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

V kapitole je charakterizován okruh žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Společné pro okruh těchto jedinců je poškození centrálních nervových funkcí. Jsou analyzovány jejich potřeby, ke kterým patří kromě základních potřeb ještě potřeby speciální.

In English

The chapter presents a range of pupils with severe and multiple disabilities. The common condition in these individuals is damage to the central nervous functions. We analyse their needs, which include in addition to the basic needs also special needs.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects