2013
Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální
KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁZákladní údaje
Originální název
Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální
Název anglicky
Communication Skills in Special School Pupils
Autoři
KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 113-124, 12 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072202
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky
logopedická intervence; komunikační schopnost; základní škola speciální; symptomatická porucha řeči; alternativní komunikace
Klíčová slova anglicky
speech therapy; communication skills; special school; symptomatic speech disorders; alternative communication
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 10:18, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá úrovní komunikačních schopností žáků s kombinovaným postižením, kteří navštěvují základní školu speciální. Je stručně představena problematika těžkého zdravotního postižení, narušené komunikační schopnosti v podobě symptomatických poruch řeči, dále je vymezena legislativa vztahující se k problematice a možnosti vzdělávání žáků s těžkou poruchou dorozumívacích schopností v systému speciálního školství v České republice. Empirická část kapitoly nabízí výsledky kvalitativního šetření v podobě dvou případových studií žáků s kombinovaným postižením.
Anglicky
This chapter presents communication skills in pupils with multiple disabilities who attend special schools. We briefly introduce severe disabilities, communication disorders as symptomatic speech disorders; we also define legislation policy relating to the issue and education options for pupils with severe communication disorders in special schools in the Czech Republic. The empirical part of the chapter provides the results of qualitative research in the form of two case studies introducing pupils with multiple disabilities.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|