C 2013

Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální

KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální

Název anglicky

Communication Skills in Special School Pupils

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 113-124, 12 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072202

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6673-1

Klíčová slova česky

logopedická intervence; komunikační schopnost; základní škola speciální; symptomatická porucha řeči; alternativní komunikace

Klíčová slova anglicky

speech therapy; communication skills; special school; symptomatic speech disorders; alternative communication

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 10:18, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá úrovní komunikačních schopností žáků s kombinovaným postižením, kteří navštěvují základní školu speciální. Je stručně představena problematika těžkého zdravotního postižení, narušené komunikační schopnosti v podobě symptomatických poruch řeči, dále je vymezena legislativa vztahující se k problematice a možnosti vzdělávání žáků s těžkou poruchou dorozumívacích schopností v systému speciálního školství v České republice. Empirická část kapitoly nabízí výsledky kvalitativního šetření v podobě dvou případových studií žáků s kombinovaným postižením.

Anglicky

This chapter presents communication skills in pupils with multiple disabilities who attend special schools. We briefly introduce severe disabilities, communication disorders as symptomatic speech disorders; we also define legislation policy relating to the issue and education options for pupils with severe communication disorders in special schools in the Czech Republic. The empirical part of the chapter provides the results of qualitative research in the form of two case studies introducing pupils with multiple disabilities.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty