C 2013

Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

BOČKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Application of Alternative and Augmentative Communication Systems in Children with Special Educational Needs

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 263-280, 18 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072208

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6673-1

Klíčová slova česky

alternativní a augmentativní komunikace; děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; rozvoj komunikační schopnosti; systémy bez využití pomůcek; systémy s využitím pomůcek; speciální hardware a software

Klíčová slova anglicky

alternative and augmentative communication; children and pupils with special educational needs; communication skills development; unaided systems; aided systems; special hardware and software

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2014 11:01, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je zaměřena na otázku aplikace systémů alternativní a augmentativní komunikace, které pomohou v realizaci komunikačního záměru i dětem a žákům, jejichž komunikační schopnost je výrazně narušena. Tyto systémy mají své důležité místo i ve vzdělávání a rozvoji komunikační schopnosti těchto žáků. Charakteristika systémů, které jsou aplikovány v naší speciálně pedagogické praxi, je doplněna výsledky dílčího výzkumného šetření – příklady jejich využití při vzdělávání žáka se specificky narušeným vývojem řeči.

Anglicky

The chapter focuses on the application of alternative and augmentative communication systems that should help communicate to children and pupils whose communication skills are significantly impaired. These systems are also important in teaching these pupils and developing their communication skills. Specification of the systems used in special educational practice is accompanied by the partial research results – the examples of application in teaching pupil with specifically impaired speech and language development.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty