2013
Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
BOČKOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Application of Alternative and Augmentative Communication Systems in Children with Special Educational Needs
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 263-280, 18 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072208
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky
alternativní a augmentativní komunikace; děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; rozvoj komunikační schopnosti; systémy bez využití pomůcek; systémy s využitím pomůcek; speciální hardware a software
Klíčová slova anglicky
alternative and augmentative communication; children and pupils with special educational needs; communication skills development; unaided systems; aided systems; special hardware and software
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2014 11:01, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
V originále
Kapitola je zaměřena na otázku aplikace systémů alternativní a augmentativní komunikace, které pomohou v realizaci komunikačního záměru i dětem a žákům, jejichž komunikační schopnost je výrazně narušena. Tyto systémy mají své důležité místo i ve vzdělávání a rozvoji komunikační schopnosti těchto žáků. Charakteristika systémů, které jsou aplikovány v naší speciálně pedagogické praxi, je doplněna výsledky dílčího výzkumného šetření – příklady jejich využití při vzdělávání žáka se specificky narušeným vývojem řeči.
Anglicky
The chapter focuses on the application of alternative and augmentative communication systems that should help communicate to children and pupils whose communication skills are significantly impaired. These systems are also important in teaching these pupils and developing their communication skills. Specification of the systems used in special educational practice is accompanied by the partial research results – the examples of application in teaching pupil with specifically impaired speech and language development.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|