B 2013

Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii

ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii

Název anglicky

Resources for Special Educational Intervention

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 109 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072210

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6617-5

Klíčová slova česky

etopedie; speciální pedagogika; speciální vzdělávací potřeby; individuální výchovné potřeby; arteterapie; intervence; poruchy chování; děti v riziku; děti s problémy v chování; intervence informovaná;

Klíčová slova anglicky

special education; special educational needs; individual educational needs; art therapy; behaviora difficulties; at risk children; informed intervention;

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2014 17:01, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Publikace Východiska pro speciálně pedagogické intervence v etopedii nenabízí čtenáři pouze téma poruch chování. Uvádí i způsoby, jak takové situace ovlivňovat. Kapitoly vychází z původních výzkumů jednotlivých autorů. Kniha je rozdělena do dvou tematických okruhů. Každý z nich odráží vztah, který mají témata jednotlivých kapitol k průběhu speciálně pedagogické intervence. První část knihy je věnována Východiskům speciálně pedagogické intervence v etopedii a představuje první kroky intervenčního procesu: od vymezení problému až po plánování intervence samotné. Druhá část se věnuje samotnému procesu intervence a je specificky zaměřena na využití výtvarných prostředků v intervenci. Uvádí tři studie, které v různých podobách zpracovávají téma Arteterapie jako prostředek intervence v etopedii.

Anglicky

Our overall aim, as authors, is to offer a text that is not going to serve only as a source of information but a text that will help to mould the profession. The first part of the book deals with Resources for Special Educational Intervention and explores the first stages of intervention process: starting from the definition of the problem and leading up to the planning phase of intervention itself. The second half of the book addresses the process of intervention specifically focusing on the application of art techniques in intervention. It features three studies that examine the topic of Art Therapy as a Tool of Special Educational Intervention from different angles.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání