2013
Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii
ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁZákladní údaje
Originální název
Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii
Název anglicky
Resources for Special Educational Intervention
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 109 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072210
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6617-5
Klíčová slova česky
etopedie; speciální pedagogika; speciální vzdělávací potřeby; individuální výchovné potřeby; arteterapie; intervence; poruchy chování; děti v riziku; děti s problémy v chování; intervence informovaná;
Klíčová slova anglicky
special education; special educational needs; individual educational needs; art therapy; behaviora difficulties; at risk children; informed intervention;
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2014 17:01, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace Východiska pro speciálně pedagogické intervence v etopedii nenabízí čtenáři pouze téma poruch chování. Uvádí i způsoby, jak takové situace ovlivňovat. Kapitoly vychází z původních výzkumů jednotlivých autorů. Kniha je rozdělena do dvou tematických okruhů. Každý z nich odráží vztah, který mají témata jednotlivých kapitol k průběhu speciálně pedagogické intervence. První část knihy je věnována Východiskům speciálně pedagogické intervence v etopedii a představuje první kroky intervenčního procesu: od vymezení problému až po plánování intervence samotné. Druhá část se věnuje samotnému procesu intervence a je specificky zaměřena na využití výtvarných prostředků v intervenci. Uvádí tři studie, které v různých podobách zpracovávají téma Arteterapie jako prostředek intervence v etopedii.
Anglicky
Our overall aim, as authors, is to offer a text that is not going to serve only as a source of information but a text that will help to mould the profession. The first part of the book deals with Resources for Special Educational Intervention and explores the first stages of intervention process: starting from the definition of the problem and leading up to the planning phase of intervention itself. The second half of the book addresses the process of intervention specifically focusing on the application of art techniques in intervention. It features three studies that examine the topic of Art Therapy as a Tool of Special Educational Intervention from different angles.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|