ČERVENKA, Karel. Stigmatizace jako různorodá zkušenost „problémových“ dětí ve vztazích s okolím (Stigmatization as Diverse Experience of Children with Behavioral Difficulties within Social Relationships). In Prevence. 1st ed. Praha: Občanské sdružení Život bez závislostí, 2013, p. 9-11. ISSN 1214-8717.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stigmatizace jako různorodá zkušenost „problémových“ dětí ve vztazích s okolím
Name (in English) Stigmatization as Diverse Experience of Children with Behavioral Difficulties within Social Relationships
Authors ČERVENKA, Karel.
Edition 1. vyd. Praha, Prevence, p. 9-11, 3 pp. 2013.
Publisher Občanské sdružení Život bez závislostí
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1214-8717
Keywords (in Czech) stigmatizace; problémy v chování; sebepojetí; etiketizace; edukace;
Keywords in English stigmatization; behavioural difficulties; self-identity; labelling; education;
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 24/2/2014 12:32.
Abstract
Autor se v textu zaměřuje jednak na souvislost vztahů dítěte s problémovými projevy v chování s reakcemi okolí na tyto projevy a dále pak na sebepojetí dítěte v rámci těchto vztahů. Ke zdůraznění některých aspektů tohoto tématu využívá optiku teorie stigmatizace E. Goffmana.
Abstract (in English)
The text focuses on the role of negatively defined differences of children within their social relationships and their effects for children's education. Main theoretical frame of the text is Goffman's theory of stigmatization.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 17/8/2024 00:03