Detailed Information on Publication Record
2013
Hudební preference v závislosti na výuce hudební výchovy na základní a střední škole
BINDEROVÁ, Radka and Kateřina ŠRÁMKOVÁBasic information
Original name
Hudební preference v závislosti na výuce hudební výchovy na základní a střední škole
Name in Czech
Hudební preference v závislosti na výuce hudební výchovy na základní a střední škole
Name (in English)
Musical Preferences depending on Music Education in Primary and Secondary Schools
Authors
Edition
Visegrádská doktorandská konference Teorie a praxe hudební výchovy III. pořádaná Katedrou hudební výchovy PedF UK v Praze, 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Hudební preference; výuka hudební výchovy na základních a středních školách; výzkum; teoretická reflexe; hudební žánry a styly; artificiální hudba; nonartificiální hudba; Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity
Keywords in English
Musical preferences; music education in primary and secondary schools; research; theoretical reflection; musical genres and styles; artificial music; non-artificial music; Department of Music; Faculty of Education; Masaryk University
Změněno: 9/4/2014 15:06, Dana Nesnídalová
V originále
Studie navazuje na výzkumné aktivity Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a zaměřuje se na projekt uskutečněný v loňském roce, který zjišťoval hudební preference v oblasti artificiální a nonartificiální hudby u vysokoškolských studentů a zároveň prověřoval efektivitu hudební výchovy na základních a středních školách České republiky. Cílem studie je nejen prezentace výsledků uvedeného výzkumu, ale především jejich teoretická reflexe.
In English
This study is based on the research of the Department of Music Education at Masaryk University and focuses on last years project, which was focused on musical preferences in the field of artificial music and non-artificial music by university students. This research examined efficiency of music education in the primary and secondary schools in the Czech Republic. The goal of this study is the presentation of the research results and their theoretical reflection.
Links
MUNI/A/0711/2012, interní kód MU |
|